Advice vinder Indsigts Prisen til Årets Rambuk ’18

Årets Rambuk-priser er uddelt og Advice er gået hjem med dette års Indsigts Prisen for kampagnen BUT WHY? for Sundhedsstyrelsen

rambuk_3 kopi

Årets Rambuk 2018 er stiftet af Dansk Markedsføring, og Indsigts Prisen gives for det mest indsigtsfulde arbejde med at forstå målgruppen og at have anvendt dette effektfuldt.

Juryens motivation for at tildele Advice Indsigts Prisen kan du læse her:

“Indsigts Prisen gives for det mest indsigtsfulde arbejde med at forstå  en given målgruppe. Det kan virke simpelt, for aldrig har vi haft så meget data til rådighed både i virksomhederne og på bureauerne. Dagligt bliver vi opdateret på alt fra, hvor mange kilometer en Premier League spiller løber i en kamp, til hvorfor vores kunder lige præcis vælger det ene produkt frem for et andet – og hvilket næste produkt de vil købe. Det kræver ikke en større ledvogtereksamen at koble sig på den debat.

Men det er en kunst at finde den afgørende indsigt, som man ved kan skabe den emotionelle forbindelse mellem et brand og en forbruger. Den indsigt, der aktiverer hjertet og hjernen hos målgruppen. Den indsigt, der omsættes til skarp kommunikation. Den indsigt, der ender med at skabe fantastiske resultater.

Indsigts Prisen 2018 gives til en kampagne, som i den grad har formået at sætte sig ind i målgruppens hjerne og hjerte. Her har vi med en målgruppe at gøre , der godt ved det ikke er sundt at ryge, men de er trætte af de løftede pegefingre. Kampagnen ”But Why” vendte derfor hele argumentationen om – og tog de unges eget selvbillede som gidsel – og brød på den måde igennem til de unges bevidsthed. Når det samtidig er glimrende eksekveret og med efterfølgende fantastiske resultater, var juryen aldrig i tvivl om, at ”But Why” var den rette vinder af Indsigts Prisen. Stort tillykke til Sundhedsstyrelsen og Advice.”

Læs mere om vinderne af Årets Rambuk ’18 på Markedsføring.

Advice var nomineret i kategorierne Indsigts Prisen og Content Activation Prisen for kampagnen BUT WHY?. Og til Kampagne Prisen for kampagnen Vold kan forekomme for Minister for ligestilling. På shortlisten til Indsigts Prisen var:

Curling Bekendelser – Alka Forsikring, Eiffel og Orchestra
Faroeilands Translate – Visit Faroe Islands & Atlantic Airways, Mensch og Sansir
Generations – Volkswagen – OMD, Shoot happens og Very Agency
Help a Dane – Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden – PHD og &Co
Sig det med AI – Interflora – Responsive
Lidl Overrasker med gourmet middag – Lidl, Wavemaker/TBWA