Advice søger: Skarp analytiker med styr på kvantitative data til Data & Insight

Advice er et digitalt kommunikationsbureau, der leverer skarpe løsninger indenfor kommunikation og kampagner, branding, public relations, public affairs. digitale services og customer experience. Dybe indsigter har altid været en integreret del af vores løsninger, og vi arbejder både med digitale adfærdsdata, databaser, surveys og dybdegående kvalitative og etnografiske metoder.

Vi har nu brug for at styrke vores brug af kvantitative datakilder yderligere. Til vores Data & Insight-afdeling søger vi derfor en skarp kvantitativ analytiker, der har styr på håndværket og som kan bruge det i vores dagligdag og skabe handlingsanvisende indsigter til vores kolleger og kunder.

Det seneste år har vi f.eks. hjulpet:

  • En velgørende organisation med at segmentere danskerne på deres holdning til velgørenhed og udviklet anbefalinger til, hvordan organisationen kan kommunikere effektivt til donorer.
  • Et dansk universitet med at markedsføre en ny efteruddannelse rettet mod ambitiøse medarbejdere, der er på udkig efter en efteruddannelse. Vi har kortlagt målgruppens kunderejse, udviklet brandplatform og kampagnestrategi og eksekveret strategien i markedsføring og marketingflows, som vi har tracket på og løbende forbedret.
  • En fagforening og a-kasse med at skabe nye digitale tjenester, der bruger datakilder til at medlemmer kan tjekke deres lønniveau og finde det rigtige medlemskab for dem.
  • En dansk virksomhed med at udvikle kundesegmenter baseret på CRM-, suvey- og digitale adfærdsdata, så de kan professionalisere deres markedsføring og personalisere indhold til den enkelte kunde.

Hvis du kan se dig selv i de og lignende opgaver, så er Advice og Data & Insight noget for dig.

Vi vælger dig, hvis du:

  • Har styr på din statistik og kan lave alt fra simpel deskriptiv analyse til regressions- og klyngeanalyser.
  • Kan udvikle skarpe surveys og analysere på data efterfølgende, så vi svarer på vores kunders spørgsmål.
  • Kan bruge og koble andre datakilder som f.eks. Google Analytics, Facebook Audience, CRM-data og andre tilgængelige databaser, men du behøver ikke være 100-meter mester i alle de nævnte datakilder.
  • Formår at analysere, bearbejde og ikke mindst tolke data, så der kommer et brugbart og handlingsanvisende resultat ud, så du kan rådgive dine kolleger og kunder til at skabe kommunikation, der giver effekt og skarpe digitale løsninger.
  • Er en stærk projektleder, der kan styre vores projekter og kunder sikkert i mål.

Vi har nogle dygtige studenter og konsulenter ansat, der kan bistå dig i meget af selve crunching-arbejdet, men du bliver deres sparringspartner og skal ofte også selv ned i tal og data. Det er en fordel, hvis du har erfaring med Alteryx og/eller Tableau, da vi forventer at bruge de to værktøjer i fremtiden, men det er ikke et krav.

Du har enten mindst 3 års erfaring fra en tilsvarende stilling, og kender gamet i et konsulenthus og kan gennemføre projekter med succes fra start til slut. Eller du har 5-10 års erfaring, og vil tage et forretningansvar for, at vi bliver endnu bedre til at bruge data i vores løsninge og skaber nye kunderelationer.

Vi forventer at indgå et samarbejde med en stærk datapartner, der kommer til at bo i samme lokaler som os og som kan kan hjælpe med koblingen af datakilder og metodisk sparring på de mere avancerede analyser. Det er også tanken, at du vil få mulighed for at indgå i et læringsforløb hos partneren, så du bliver endnu bedre til at se muligheder i at koble datakilder og finde skarpe indsigter.

Om Advice
Du kommer til at arbejde tæt sammen med 110 skarpe og søde specialister i hele huset, og vil til dagligt arbejde i et dedikeret Data & Insight-team på 10 personer. Vi bor på Gammel Kongevej i dejlige lokaler, hvor du dagligt møder en bred vifte af kunder, samarbejdspartnere og kolleger i branchen. Og så lægger vi vægt på et godt arbejdsmiljø med omsorgsfulde kolleger, effektive interne processer og fokus på udvikling og læring.
Læs mere om Advice her på hjemmesiden.

Ansøgningsfrist
Vi indkalder til samtaler løbende og ansætter, når vi har den rigtige kandidat. Vores mål er at ansætte en kandidat inden udgangen af januar med start 1. marts. Send din ansøgning til sune.t@adviceas.dk mærket ”Data & Insight”.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte Director for Data & Insight Sune Holm Thøgersen på tlf. 25 57 21 76 / sune.t@adviceas.dk.