Nyt site sætter lærernes sag på dagsordenen
Nyhed: Danmarks Lærerforening har i samarbejde med Advice og Eksponent netop lanceret et nyt website – dlf.org – der skal give brugerne endnu bedre udbytte af foreningens tilbud og mærkesager.
DLF vil gerne stå markant på alle fronter, når den skolepolitiske dagsorden skal sættes. Det gælder også på foreningens nye hjemmeside:
“Det er helt afgørende, at brugerne kan finde det, de leder efter. Den del har vi optimeret markant. Samtidig vil vi gerne signalere overfor medlemmerne og andre, der bruger Danmarks Lærerforenings hjemmeside, at vi er en moderne, handlekraftig fagforening, der kæmper skolens sag”, siger Thomas Wisborg, der er webredaktør i DLF.
Fokus på informationsdesign
Der er især lagt vægt på at fremhæve relevant information både i form af traditionelle artikler på dlf.org, men også i form af farverige infografikker, der formidler tal, fakta og analyser om lærerfaget på en letforståelig måde.
”Layoutmæssigt har vores site fået en længe tiltrængt ansigtsløftning. Den nye side er forfriskende i sine farver, let overskuelig og meget mere brugervenlig. På den indholdsmæssige front er sidens disposition og opbygning med til at sætte nyhederne og det, vi kalder ”professionsidealet”, i fokus.” udtaler portalkonsulent i DLF, Charlotte Hellstrøm Jakobsen.
DLF tilbyder også en række kurser, publikationer og relevant information for den enkelte lærer på siden. Derfor har sitet fået en forenklet navigationsstruktur og forbedret søgefunktion, så det er blevet lettere for organisationens godt 90.000 medlemmer at finde sidens forskellige selvbetjeningsmuligheder.
Lærerne på Facebook
DLF har et meget aktivt fællesskab på Facebook med over 31.000 følgere, og derfor har en tæt kobling til Facebook også været vigtig. Siden tager derfor udgangspunkt i en tæt integration med organisationens Facebook side med en like box på forsiden, så det nu er nemt at følge med i den seneste aktivitet der.
Fakta
Advice har stået for koncept, strategi og specifikation. Løsningen er implementeret i Umbraco af Eksponent.