Kvantitativ studentermedhjælper til Data & Insight

Brænder du for at skabe de målgruppeindsigter, som sikrer succesfuld kommunikation?

Så skal du måske være vores nye studentermedhjælper i Data & Insight. I Advice går vi analytisk til værks og bygger vores rådgivning og kommunikationsløsninger på dybdegående indsigter i målgruppens holdninger og adfærd. Det har vi stor succes med, og derfor har vi brug for en studentermedhjælper med solide færdigheder inden for kvantitativ metode.

Som studentermedhjælper i Data & Insight bliver du en del af et analyseteam på 10 specialister, der hver dag arbejder med at indsamle de data og indsigter, som gør vores kolleger og kunder i stand til at udvikle kampagner og brandindsatser, der virker.

Du vil være med hele vejen i denne proces fra afdækning og segmentering af målgruppen over test af skitsekoncepter til effektmåling af den færdige indsats. Du vil blive tilknyttet en rådgiver fra Data & Insight, men vil også få mulighed for at arbejde på tværs af vores fagområder og få et bredt indblik i de øvrige kommunikationsdiscipliner i vores hus.

Kvantitative kompetencer er et must, men har du også erfaring med at arbejde kvalitativt, er det kun en fordel, og du vil også få mulighed for at blive tilknyttet kvalitative projekter.

Dine opgaver vil typisk være at…
– bidrage med sparring til metodisk design af analyser og oplæg til vores kunder
– udarbejde og opsætte spørgeskemaer i SurveyXact
– bearbejde data fra forskellige datakilder i Stata, SPSS eller lignende
– hjælpe med at planlægge og afholde fokusgrupper, dybdeinterviews og workshops
– skrive kundepræsentationer og rapporter.

Vi tilbyder dig…
– at blive en del af et af landets største og førende analyse-, reklame- og kommunikationsbureauer
– fagligt relevante arbejdsopgaver og udfordringer
– et målrettet udviklingsprogram, mentor og adgang til at lære fra branchens dygtigste
– en dynamisk arbejdsplads med engagerede og søde kollegaer
– et studenternetværk, der prioriterer både faglig sparring og fredagsøl.

Vores drømmestudent…
– læser på en relevant videregående kandidatuddannelse som fx sociologi, statskundskab, medievidenskab eller CBS
– brænder for kvantitative analyseopgaver og er metodeskarp
– har erfaring med at arbejde i programmer som SurveyXact og Stata (SPSS el. lign.)
– har erfaring med Alteryx og/eller Tableau, da vi forventer at bruge de to værktøjer i fremtiden, men det er ikke et krav
– kan bruge og koble andre datakilder som f.eks. Google Analytics, Facebook Audience, CRM-data og andre tilgængelige databaser, men det er ikke et krav
– er struktureret og detaljeorienteret
– har lyst og mod til at byde ind med egne ideer og holdninger
– kan arbejde på flere projekter på én gang uden at miste pusten
– er god til at formulere sig både skriftligt og mundtligt
– bidrager med godt humør og masser af gåpåmod.

Som udgangspunkt er stilingen på ca. 15 timer ugentligt. Men vi er fleksible og vil gerne tilrettelægge rammerne, så de passer bedst muligt med dine studieplaner.

Hvad gør du nu?
Kan du se dig selv som en del af Data & Insight i Advice? Så send os en ansøgning med CV og en kopi af dine karakterer til charlotte.st@adviceas.dk senest d. 4. februar. Det er vigtigt, at du samler alle dokumenter i et samlet pdf dokument. Skriv i emnefeltet, at du søger studenterstillingen i Data & Insight. Vi forventer at gennemføre samtaler løbende og senest i uge 7.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Kirstine Kruse på kirstine.k@adviceas.dk eller på tlf. 22906434.

Hvem er vi?
Hos Advice kommer du til at arbejde sammen med 100+ af branchens dygtigste specialister på forskellige områder inden for branding, design, customer experience, digital og mobil, marketing og kampagner, public affairs, public relations og sociale medier. Vi taler ikke kun om integreret kommunikation – vi arbejder med det hver dag i alt fra store reklame- og kommunikationskampagner til branding, identitet og digitale brugeroplevelser. Og så har vi muligvis branchens bedste kaffe, tagterrasse og fredagsbarer.