Airbus Defence and Space

Danmark skal have nye kampfly som erstatning for de nuværende, aldrende F-16 fly. Indkøbet bliver en af de største offentlige investeringer i Danmarkshistorien; estimeret til en værdi af 20-30 milliarder kroner. Tre forskellige kampfly er med i opløbet, og producenterne bag de tre fly har i flere år arbejdet for at oplyse de centrale stakeholdere – politikere, embedsmænd, Forsvaret, industrien og ikke mindst befolkningen – om flyindkøbet.

Siden 2013 har Advice rådgivet og tilrettelagt kampagnen for Airbus Defence and Space, der er en del af den europæiske flygigant Airbus. Airbus Defence and Space deltager i konkurrencen med kampflyet Eurofighter Typhoon, som er den eneste europæiske kandidat. Advice står for strategisk rådgivning, public affairs og public relations i forbindelse med den danske kampagne.

  • Kunde: Airbus Defence and Space
  • Vi har stået for: Strategi, udvikling og eksekvering af public affairs og public relations aktiviteter i Eurofighter Typhoon kampagnen i Danmark

NATO leaders watch a fly-past by the Red Arrows during the NATO summit at the Celtic Manor resort, near Newport, in Wales September 5, 2014. The resort is the venue for the two day NATO summit which started on Thursday. REUTERS/Rebecca Naden (BRITAIN - Tags: MILITARY POLITICS TPX IMAGES OF THE DAY)
15265 Eurofighter - Prospekt forside alternativ 1b

Kontakt

Martin V. Ankerstjerne
Director
+45 25 57 21 18
martin.a@adviceas.dk