BUTWHY_Webcase_ULRIK_1

  • Kreativt koncept
  • Kampagnestrategi
  • Mediestrategi
  • Influencer strategi
  • Community management

Når man rammer lige dér, hvor det gør lidt ondt

For de unge, der er midt i den svære overgang fra barn til voksen, handler cigaretter om løsrivelse, oprør, mod og ikke mindst frygten for ensomhed og ikke at passe ind. Det er stærke kræfter, vi er oppe imod – langt stærkere end hvad de klassiske argumenter om sundhed, afhængighed og økonomi kan klare.

Med ’BUT WHY’-kampagnen for Sundhedsstyrelsen udviklede vi derfor en kampagne, der vendte argumentationen på hovedet og droppede alle løftede pegefingre. I stedet for prikkede vi til de unge det eneste sted, hvor det gør ondt: Deres eget selvbillede.

Vi italesatte direkte alle de ’gode’ grunde til at starte med at ryge: Man er med i fællesskabet, det er sejt etc., så de unge ikke kunne lukke øjnene for det igen. Pludselig var de afsløret, og i den sårbare teenagealder er det voldsomt pinligt at blive afsløret i at prøve for hårdt at være cool.

Eksekveringen omfattede 22 stk hero-content: kampagnefilm, annoncer samt et omfattende influencersetup, hvor influenterne diskuterede festrygning, rygestop og det at ryge for at være sej på youtube, blogposts, instagram-opslag og snapstories.

 

BUTWHY_Webcase_ULRIK_4
BUTWHY_Webcase_ULRIK_5
BUTWHY_Webcase_ULRIK_6