Det kræver noget særligt at være ejet af 1,3 millioner danskere

Coop er ejet af 1,3 mio. danskere, som helt konkret har indflydelse på Coops mange butikker.  Det var der desværre bare mange danskere, der havde glemt, og derfor var der brug for at fortælle den gode – og helt særlige – historie på en ny og nærværende måde. På baggrund af en række analyser af bl.a. Coops kunder og medlemmer udviklede vi ny brandstrategi og –arkitektur, nyt design og brandplatform samt kreativt koncept til lancering på alle platforme for at revitalisere hele medlemsprogrammet

Den nye brandarkitektur indebar bl.a. at det gamle FDB-brand blev nedlagt, hvorved alt blev samlet under Coop. Samtidig blev den nye brandplatform implementeret konsekvent på tværs af Coops syv detailkæder (inkl. Irma og Fakta) på alt fra hyldesvirpere og tilbudsaviser til helt nyt website (coop.dk).

Og danskerne tog godt imod det nye Coop. På to måneder steg Coops Net Promoter Score fra -2,3 til +22,9. Derudover kom 46.000 nye medlemmer til (en stigning på 700%) og 200.000 nye mail permissions blev en del af Coops blivende kommunikation med deres mange medlemmer.

  • Leverance: 360° rebranding af Coop
  • Kunde: Coop
  • Vi har stået for: Analyser, brandstrategi, brandarkitektur, brandplatform, kreativt koncept, design, intern kommunikation og proces, dialogmarkedsføring, TVC, print og outdoor, instore, website inkl. webshop, facebook, PR og events

Kontakt

Espen Højlund
CEO & Partner
+45 25 57 21 09
espen@adviceas.dk
Charlotte Martens
Senior Advisor
+45 25 57 21 40
charlotte@adviceas.dk
Jeppe Nis Jensen
Creative Director
+45 25 57 21 27
jeppe.j@adviceas.dk