Flere mænd i Danmark skal overleve kræft

Danske kræftpatienter lever ikke så længe som kræftpatienter i Norge og Sverige. En af forklaringerne er, at diagnoserne i Danmark stilles for sent. Derfor er det vigtigt, at danskerne bliver bedre til at gå tidligt til lægen og lærer symptomerne på kræft at kende, så de ved, hvad de skal reagere på. Kendskabet til symptomer er lavest blandt mænd og blandt personer med kort uddannelse.

Advice og Kræftens Bekæmpelse udviklede kampagnen De 7 tegn, som for det første fokuserede på, at det er vigtigt at se de små tegn og gå til lægen i tide og desuden informerede specifikt om de 7 tegn på kræft.

  • Leverance: oplysningskampagnen De 7 tegn
  • Kunde: Kræftens Bekæmpelse
  • Vi har stået for: koncept, PR og netværksindsats

Kontakt

Espen Højlund
CEO & Partner
+45 25 57 21 09
espen@adviceas.dk
Birte Darting
Director & Partner
+45 25 57 21 17
birte@adviceas.dk
Jeppe Nis Jensen
Creative Director
+45 25 57 21 27
jeppe.j@adviceas.dk
Caroline Nauntofte
Advisor
+45 25 57 21 31
caroline.n@adviceas.dk