Udvikling af ny brandarkitektur, der understøtter global vækst

Markedet for isolering og byggematerialer er i rivende udvikling på grund af løbende innovation og forandringer i kundebilledet. Virksomheder som ROCKWOOL kommunikerer i dag til en bred målgruppe af både B2B- og B2C-kunder. Det kræver et indgående kendskab til, hvordan den enkelte kunde møder ROCKWOOL for at skabe en succesfuld kundeoplevelse fra første møde med brandet til det endelige salg og en vedvarende kunderelation.

ROCKWOOL har en stærk position i Europa, men er mindre veletableret i de øvrige markeder som eksempelvis Nordeuropa og Asien. Nye markedsforhold, nye kundegrupper og et ønske om fortsat vækst skabte behovet for en stærkere og mere ensartet brandarkitektur på tværs af nationale markeder og datterselskaber.

Advice blev tilknyttet projektet som strategisk partner i udviklingen af en international og vækstorienteret brandarkitektur for ROCKWOOL. Advice har også bidraget med indsamling af data og indsigt i udvalgte kundegrupper gennem customer journey mapping. Et strategisk værktøj, der guider udviklingen af nye, konkrete kundeorienterede kommunikationsløsninger.

Sammen med ROCKWOOL Group Marketing bidrager Advice til udviklingen af en ny international brandarkitektur, udviklingen af navne til specifikke produkter og systemer, en model for involvering af lokale markeder og datterselskaber, konkrete customer journey maps og facilitering af den strategiske proces.

  • Leverance: Ny brandarkitektur og customer journey mapping.
  • Kunde: ROCKWOOL
  • Vi har stået for: Brandarkitektur, produkt- og systemnavne, facilitering af strategisk proces, customer journey mapping.

RedArt_Design_Spand
Mappe_og_Colorbook1.jpg

Kontakt

Ralf Lodberg
CCO & Partner
+45 25 57 21 25
ralf@adviceas.dk
Nino Dedenroth
Senior Concept Developer
+45 25 57 21 62
nino.d@adviceas.dk
Sune Holm Thøgersen
Senior Advisor
+45 25 57 21 76
sune.t@adviceas.dk
Andreas K. Carlsen
Senior Advisor
andreas.c@adviceas.dk