Lær din nye nabo at kende, før du flytter

Hvad er aldersgennemsnittet blandt mine nye naboer, hvor langt er der til den nærmeste daginstitution, og hvordan har udviklingen i huspriserne i området egentlig været? Det er spørgsmål, som har direkte indflydelse på, om du vil vælge at købe hus i det område, du overvejer.

Jo tidligere en bank indgår i købsprocessen af ny bolig, jo større er sandsynligheden for, at den bliver valgt til boliglånet. Det var indsigten bag Spar Nords opgave til Advice: Hvordan fastholder vi kunder, og hvordan giver vi den bedste rådgivning i en kompleks og, for de fleste, største økonomiske beslutning i livet?

Med kombinationen af indsigt og input fra relevante samarbejdspartnere blev løsningen en Naborapport.

Naborapporten er et digitalt univers, som giver brugerne mulighed for at slå en adresse op og se relevant information; så som gennemsnitsalder, lønindkomst, antal børn, boligoplysninger og afstande i området.

Med Naborapporten understreger Spar Nord sin position som en lokal bank. Når man genererer Naborapporten, får man tilbud om et kundemøde i den lokale bank med en lokalkendt rådgiver, som kan kvalificere dataene i Naborapporten. Spar Nord er ikke længere kun en aktiv samarbejdspartner i forhold til økonomi, men en stærk hjælper i hele behovskortlægningen i boligkøbet.

Spar Nord ruller Naborapporten ud som omdrejningspunktet for en landsdækkende kampagne.

  • Leverance: koncept for landingpage og digital markedsføring
  • Kunde: Spar Nord
  • Vi har stået for: konceptudvikling, landingpage, visuel identitet, kreativt digitalt marketingkoncept

Skærmbillede 2015-05-29 kl. 14.58.11

Kontakt

Ralf Lodberg
CCO & Partner
+45 25 57 21 25
ralf@adviceas.dk
Jannick Utke
Senior Art Director
+45 25 57 21 38
jannick.u@adviceas.dk