Rejseplan for den gode kundeoplevelse

VELUX er tilstede som et stærkt brand på mange markeder verden over og på mange digitale platforme. Så langt, så godt. Men hvad så når kunderne er endnu flere steder? Markederne havde allerede mængder af research og marketingmodeller til at ramme kunderne. Advice har kortlagt kundernes rejser og skabt det overblik over kundernes virkelighed, som var nødvendigt for at skabe strategisk sammenhæng.

Med de infografisk designede customer experiences og journeys for kommercielle målgrupper fik VELUX indblik i overordnede forløb – også de dele af kundernes adfærd, hvor VELUX ikke nødvendigvis indgår endnu.

Det giver et fælles framework til strategiske beslutninger og taktiske tiltag. På tværs af markeder og afdelinger. Og det er afgørende.

  • Leverance: customer experience & customer journey maps
  • Kunde: VELUX Group
  • Vi har stået for: analyse, co-creation, design

Adviceas_cases_Velux01
VELUX_dashboards
VELUX_testimonial_v1

Kontakt

Birgitte Raben
Director
+45 31 53 42 70
birgitte.r@adviceas.dk

Målrettet samarbejde på tværs af organisationen er en forudsætning for at indfri potentialerne. Så når VELUX arbejder på udviklingen af ny digital marketingstrategi, er it og marketing fx i tæt dialog om at designe den digitale kundeoplevelse. Visioner og platforme bliver forbundet, når customer journey maps visualiserer, hvor kontaktpunkter og konverteringer kan optimeres.

Planer om en ny digital strategi blev startskuddet til en iterativ og involverende proces omkring udvikling af kunderejserne. Inddragelsen af interessenter var en pointe i sig selv. For at få alle vinkler belyst, for at aligne og for at forankre. Så er det ikke bare corporate marketing, som ruller en stor maskine og ny model ud. Det er fælleseje.