Netværkskampagne skaber fysisk trivsel for Danmarks offentlige ansatte

Smerter i ryg og nakke koster samfundet dyrt. De kan føre til langvarigt sygefravær, og man mister livskvalitet, når man har ondt. Mange tror, at man skal holde kroppen i ro, når man har ondt. Men kroppen har derimod bedst af at blive holdt i gang og i bevægelse, siger forskere.

Den viden skal Videncenter for Arbejdsmiljø formidle til alle offentlige arbejdspladser i Danmark. Men hvordan får man arbejdspladserne til at interessere sig for medarbejdernes fysiske trivsel? Målgruppen for Job og Krop-kampagnen er stor, og kampagnen skal nå ud til tæt på en million medarbejdere i stat, regioner og kommuner.

Idéen var at få kampagnen til at leve ude på arbejdspladserne ved at skabe et stærkt netværk af medarbejdere, der kunne sætte gang i aktiviteterne. Samtidig med at der var fokus både på digitale platforme, pr og annoncering. I 2015 fik kampagnen sit eget tv-spot.

Kampagnens resultater viser, at en effektiv netværksindsats og dialogskabende redskaber kan sprede det vigtige budskab og sætte aktiviteterne i gang ude på arbejdspladserne blandt dem, som vi skulle nå: Dem med smerter, dem med dårlige vaner – og de HR-medarbejdere og arbejdsmiljøkonsulenter, der har ansvaret for medarbejdernes fysiske trivsel.

  • Leverance: kampagne
  • Kunde: Videncenter for Arbejdsmiljø
  • Vi har stået for: koncept, visuel identitet, kampagnematerialer, netværksindsats inkl. kampagnetur og arbejdspladsbesøg, mediekampagne og social media

Kontakt

Cecilie M. Kristiansen
Senior Advisor
+45 25 57 21 44
cecilie.k@adviceas.dk
Peter Thielst
Creative Director & Partner
+45 25 57 21 30
peter.t@adviceas.dk