Simpel brugeroplevelse gør erhvervslivet lettere

Virk.dk samler overvældende mængder af selvbetjeninger, data og indhold til virksomheder. Det er samtidig en af Danmarks mest anvendte url’er. De mange brugere har mange forskellige behov, mens de navigerer mellem mange muligheder og mange myndigheder, som formelt ejer de mere end 1600 indberetninger. Komplekst? Ja da, men i højere grad et fænomen gemt væk i back-end end i kundeoplevelsen og brugerens interaktion.

Relanceringen i 2014 revolutionerede Virk med gennemgribende ny identitet, design og koncept.

En oplevelse skabt til at sætte nye standarder for offentlig digital service: Relevans, brugervenlighed og overskuelighed på tværs af offentlige myndigheders ressortområder. Og et imødekommende udtryk med gennemslagskraft på tværs af platforme.

Virk er designet til at gøre livet lettere for virksomheder og spare tid i kontaktpunkterne med det offentlige.

Virk er nomineret i kategorien Customer or Citizen Experience til Danish Digital Awards 2015.

  • Leverance: relancering og ny identitet
  • Kunde: erhvervsstyrelsen
  • Vi har stået for: identitet, design, koncept, IA, test
  • Løsning: virk.dk

virk_case_pic_09
virk_case_pic_07
virk_case_pic_05
virk_case_pic_08
virk_case_pic_02

Kontakt

Niels M. L. Pedersen
Senior Advisor
+45 20 74 54 99
niels.p@adviceas.dk
Jesper N. Pedersen
Executive Director & Partner
+45 30 25 20 93
jesper.p@adviceas.dk

Servicedesignet til Virk er udviklet i en agil proces med involvering af virksomhederne, brugertests og løbende tilpasninger. Samtidig anvender Virk data om de enkelte virksomheder for at kunne komme brugerne i møde med så præcist indhold og service som muligt.