To skarpe studenter til Data & Insight

Vi søger lige nu to analysestærke studerende til Advices Data & Insight-team.

Vil du være en del af et af landets største og førende analyse-, reklame- og kommunikationsbureauer og indgå i et dedikeret Data & Insight-team med dygtige konsulenter og studenter, der kan lære dig nye tilgange og vinkler i brugen af kvalitative og kvantitative data?

Kan du bruge tilgængelige data til at skabe viden og formidle indsigter, som vores kolleger og kunder kan bruge til at træffe de rigtige valg, når de skal kommunikere? Så er du måske en af de to nye studenter, vi søger.

Dybe indsigter har altid været en integreret del af Advices løsninger, og vi arbejder både med digitale adfærdsdata, databaser, surveys, brugerinddragelse og co-creation samt dybdegående kvalitative og etnografiske metoder.

Det seneste år har vi i Data & Insight blandt andet arbejdet med:

  • En større etnografisk undersøgelse blandt psykisk syge unge og deres forældre
  • En digital databaseret strategi for en større offentlig virksomhed
  • En segmentanalyse baseret på kvalitative og kvantitative data om danskernes holdning til velgørenhed og anbefalinger til, hvordan man kan kommunikere effektivt til forskellige segmenter
  • Kundesegmenter baseret på CRM-, survey- og digitale adfærdsdata, der kan bruges til at professionalisere markedsføringen og personalisere indhold til den enkelte kunde
  • En offentlig myndighed med at forstå unge piger, drenge og deres forældres tanker og handlinger når det kommer til HPV-vaccinationer
  • Kortlægning af kunde- og brugerrejser og udvikling af digitale prototyper på nye services og kunderejser
  • Visualisering af data i dashboards.

For begge stillinger gælder, at du skal:

  • Være virkelig skarp til at se på en problemstilling fra flere vinkler
  • Finde svar på spørgsmål, hvor svaret ikke ligger lige for, men nogle gange skal findes gennem en større dataindsamling og andre gange via hurtige søgninger i eksisterende analyser og databaser.
  • Kondensere data ind til en kerne af det allervigtigste
  • Kunne formidle indsigter, så både vores kolleger og kunder har lyst til og mulighed for at handle på dem.

Om Advice

Da vi arbejder med alt fra offentlige kunder, der vil ændre holdning og adfærd blandt målgrupperne med en stærk kampagne, til kommercielle kunder, der vil konvertere potentielle kunder til leads og salg, er det en fordel, hvis du har erfaring med begge typer udfordringer. Vi ser gerne, at du har færdiggjort din bachelor-uddannelse på fx Sociologi, Statskundskab, ITU, Antropologi, Anvendt Kulturanalyse, Økonomi, Medievidenskab, RUC, cand.merc eller cand.soc.

Vi ved godt, at de færreste kan det hele og derfor søger vi umiddelbart to forskellige profiler, men det sagt, så er der god mulighed for at arbejde bredt på tværs af kvalitative og kvantitative projekter – og indgå i tætte samarbejder med husets 120 specialister inden for branding, marketing, kampagner, design, digital markedsføring, digitale produkter, PR, politisk interessevaretagelse, brugerinddragelse og UX mv.

Vi søger dels en student med styr på de kvalitative og etnografiske metoder, der kan:

  • Deltage i planlægningen, afholdelsen og afrapporteringen af workshops
  • Udarbejde og give input til kundepræsentationer
  • Gennemføre og bidrage til kvalitativ dataindsamling, såsom interviews, fokusgrupper, co-creation og etnografisk feltarbejde
  • Kortlægge kunderejser og personas og udvikle prototyper med bistand fra kollegerne.

Derudover søger vi en student med styr på sin statistik og talforståelse, der kan:

  • Gennemføre statistiske analyser og formulere interessante surveys og befolkningsmålinger
  • Indsamle og kombinere data fra så mange forskellige kilder som muligt (f.eks. fra medier, sociale medier, adfærdsdata og registerdata)
  • Bearbejde data fra forskellige datakilder i SPSS, Stata, Alteryx eller lignende
  • Visualisere data i dashboards ved hjælp af f.eks. Tableau eller Google Data Studio.

Vi tilbyder

Ud over et arbejde ved siden af studierne, der byder på et fantastisk socialt sammenhold og søde og dygtige kolleger, bliver du introduceret til de analyseværktøjer, vi bruger i dagligdagen. Og du får:

  • Indblik i, hvordan vi gennemfører analyseprojekter fra start til slut for både offentlige og private kunder
  • Alt det ansvar, du kan bære
  • Fagligt relevante arbejdsopgaver og udfordringer
  • Målrettet udvikling, hvor du bliver tilknyttet en erfaren rådgiver og har adgang til at lære fra branchens dygtigste
  • En dynamisk arbejdsplads med engagerede og søde kollegaer
  • Et netværk af andre studentermedarbejdere og praktikanter, der prioriterer både faglig sparring og fredagsøl
  • Tilrettelagt din arbejdstid, så det bedst muligt matcher din studieplan, herunder sideløbende undervisning.

Ansøgningsfrist

Vi indkalder til samtaler løbende og ansætter, når vi har de rigtige kandidater. Send din ansøgning til job@adviceas.dk mærket ”Student Data & Insight”.Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, kan du kontakte Director Sune Holm Thøgersen på tlf. 25 57 21 76 eller sune.t@adviceas.dk.

Hos Advice kommer du til at arbejde i et dedikeret Data & Insight-team med 10 ansatte og høj analysefaglighed, men du vil samtidig også arbejde tæt sammen med 120 af branchens dygtigste specialister på forskellige områder inden for branding, design, customer experience, digital og mobil, marketing og kampagner, public affairs, public relations og sociale medier. Vi taler ikke kun om integreret kommunikation – vi arbejder med det hver dag i alt fra store reklame- og kommunikationskampagner til branding, identitet og digitale brugeroplevelser. Og så har vi muligvis branchens bedste kaffe, tagterrasse og fredagsbarer.

Læs meget mere om os her på siden.