Spring til indhold
Mød

Consultant

Amalie Clausen

+45 25 57 21 66

Amalie har en stærk strategisk brandforståelse kombineret med en god erfaring med digitale platforme. Hun har for øje, hvordan alle kommunikationsprocessor udgør en god fortælling på tværs af relevante platforme og opbygger et stærkt brand.

Hun sikre brandets indholdsstrategi på tværs af relevante kanaler, men har særligt fokus på digitalt indhold og at det kommer rigtigt i spil, så brugeren får en ensartet oplevelse af brandets identitet på tværs af brandets digitale og fysiske platforme. Som digital kommunikationsrådgiver, mener hun, at det er ekstremt vigtigt at kundens fysiske og kulturelle aspekter også bliver medtænkt i de digitale brugeroplevelser.

Amalie er Cand. Comm. i Corporate Communication fra Roskilde Universitet, hvor hun har specialiseret sig i corporate branding. Før karrieren førte til Advice har hun bl.a. arbejdet i digitalt bureauet Adapt og på DRhvor hun både var med til at lave strategier og eksekvere dem på især digitale platforme.

Bonusinfo: På bedste Mad Men maner elsker Amalie at aktivere sin indre ordkløver, når hun leger med indhold. En af hendes genialiteter, som stadig huskes på studiet, var da hun skrev en overskrift om etik ifølge Immanuel Kant, hvor hun gav afsnittet overskriften: ”Er det på Kant’en” – tyk lige på den!

LinkedIn