Ida har 15 års erfaring med en række kommunikationsdiscipliner – PR og agenda-setting, kampagner og branding samt public affairs og stakeholder management.
Ida er en skarp formidler, der formår at gøre abstrakte eller komplekse problemstillinger konkrete og relevante i både strategiudvikling og eksekvering af kommunikationsprodukter. Derudover er hun en stærk projektleder med et strategisk blik og en kompleks stakeholderforståelse, som hun forstår at sætte i spil – for eksempel, når der skal dannes brede alliancer eller dialog mellem vidt forskellige virksomheder, organisationer og myndigheder.
Ida har arbejdet som både medarbejder og leder i det praktiske krydsfelt mellem strategisk kommunikation og public affairs – primært i NGO-branchen, hvor hun især har beskæftiget sig med emner indenfor sundheds- og socialpolitik.
Ida er oprindeligt uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole, og har derefter en cand.public fra Syddansk Universitet og en række efteruddannelser i bl.a. strategisk kommunikation og kommunikationsledelse.