Spring til indhold

Forbrugeradfærd i skyggen af en pandemi

Danmark har igennem det seneste år været præget af nedlukning, og det har medført en ændring i vores adfærd og forbrugsmønstre. Men hvordan ser vores adfærd ud et år inde i coronakrisen – og hvordan vil den se ud efter? Det har vi undersøgt.

Kort tid efter landets første nedlukning lavede vi en pulsmåling, der skulle give et indblik i, hvilken betydning krisen havde på danskernes forbrugsvaner – se den her. Sådan et indblik vil vi gerne give igen.

Denne gang ser vi også nærmere på, hvad danskerne ønsker at gøre i forhold til sociale vaner og forbrugeradfærd efter krisen. Det gør forhåbentligt, at vi kan blive lidt klogere på, hvad vi kan forvente af danskernes adfærd, og hvordan vi forsat kan kommunikere relevant til vores respektive målgrupper. Analysen er lavet i samarbejde med den nordiske dataleverandør Userneeds.

Vi har fundet i alt 5 trends, der kendetegner danskernes forbrugeradfærd i tiden under og umiddelbart efter corona. Du finder dem i nedenstående resumé.

Hvis du gerne vil tage en snak om vores analyse, er vi ikke længere end en skærm væk, så tag endelig fat i os!

Kontakt

Director

Maria Rasmussen

+45 31 31 16 81

LinkedIn

Tilbage til oversigten