Spring til indhold

Forsvaret

Bliv leder i virkeligheden

Rekruttering af officerer til Forsvaret

Forsvaret

Hvordan får man akademikere til at søge ind som officerer?

Du behøver ingen militær erfaring for at blive optaget på officersuddannelsen. Til gengæld skal du have mindst en bachelor for at kunne søge. Det er en stor beslutning for mange at tage springet ’fra uni til uniform’, så hvordan tiltrækker vi akademikere, der ikke kommer af sig selv, og får dem til at tage et livsvalg? Med brandplatformen ”Bliv leder i virkeligheden” stiller vi skarpt på de menneskelige styrker, man udvikler som officer og tilfører billedet af Forsvaret nye facetter.

”DET KRÆVER LANG TIDS FORBEREDELSE AT KUNNE TRÆFFE HURTIGE BESLUTNINGER”

2020 kampagnen sætter fokus på den særlige beslutningskraft, man opbygger som officer med konceptet ”Det kræver lang tids forberedelse at kunne træffe hurtige beslutninger”. I hovedfilmen følger vi en ung officers træning og evne til at handle og gå forrest, når det gælder.

Kampagnevideo
Resultater

REKORDMANGE ANSØGERE TIL OFFICERSUDDANNELSERNE I 2020

2020 kampagnen er et højdepunkt i en lang strategisk brand- og rekrutteringsindsat. 900 ansøgere bragte officersuddannelsen op blandt de 25 mest søgte videregående uddannelser i Danmark. Og med en ansøgervækst på hele 30% sammenlignet med det forrige rekordår 2019 kunne Forsvaret for første gang optage flere egnede på uddannelsen end der var pladser til.

"DET ER PÅ ALLE MÅDER STÆRKT, AT DER ER SÅ STOR SØGNING TIL FORSVARETS UDDANNELSER. DER ER INGEN TVIVL OM, AT VI I FREMTIDEN FÅR BRUG FOR STÆRKE KOMPETENCER, DER KAN LØSE OG FORSTÅ DE STADIG MERE KOMPLEKSE UDFORDRINGER"

Trine Bramsen, Forsvarsminister (Berlingske 18. August 2020)
Outdoor
PR

Høj PR-dækning løfter kendskab og flytter holdning

Vores PR-indsats med vinklen at flere akademikere skifter en civil karriere ud med en karriere i Forsvaret og personlige historier udkommer bredt i nationale og regionale medier og løfter kampagnens budskaber bredt ud i befolkningen.

Kampagne 2019

Fra uni til uniform

I 2019 lavede vi en kampagne, der viste målgruppen, hvad det vil sige at være leder i virkeligheden – der hvor der er noget på spil. Under konceptlinjen ”I teorien er ledelse vigtig – i virkeligheden er det afgørende” skabte vi en kampagne med herofilm, contentspor og taktiske budskaber.

I herofilmen fortæller tre officerer om oplevelser fra virkeligheden i Søværnet, Hæren og Flyvevåbnet, hvor de har skullet træffe afgørende beslutninger i højspændte situationer. Netop her hvor den enkelte gør en forskel, der er til at tage og føle på.

Video

Kontakt

Strategic Director & Partner

Rune Dalgaard

+45 25 57 21 03

LinkedIn