Spring til indhold

MobilePay

Farvel til gamle vaner

Mobilepay

Den nemme betaling

MobilePay skal bruges når der handles med. Digitale betalingsløsninger eksploderer i disse år. Det stiller store krav til detailhandlen, der skal omstille og investere i nye systemer. Og samtidig skal forbrugerne i stigende grad omstille sig til nye vaner og platforme, i takt med at konkurrencen bliver mere udbredt. I det marked har MobilePay bidt sig godt fast og er på rekordtid blevet en institution blandt mange købelystne danskere.

Udfordring

Selvom MobilePay har rigtig godt fat blandt de helt unge (start 20’erne), så bruger de ikke app’en nok til at handle med. Og det jo lidt ærgerligt, når nu betalingssituationen kunne blive så meget nemmere.

Indsigt

Vi har det med at holde os til de faste rutiner – gribe efter pungen, lede efter betalingskortet osv. – når vi står i en indkøbssituation.

Koncept & idé

Betal med MobilePay og sig farvel til gamle vaner.

MobilePay
Løsning

Vi skal ændre folks betalingsvaner.

Ikke ved at lære at bruge MobilePay. Men ved at huske at bruge MobilePay. ​Og vi skal gøre det så overbevisende, at folk får lyst til at tale om noget så kedeligt om betalingsløsninger. Derfor valgte vi at opsigtsvækkende, grafisk univers med små fortællinger, som målgruppen kan relatere til. Små udsnit af hverdagen udsat for et twist af underfundig humor. Eksekveret i 3 små kortfilm, skarpt snittet til alle sociale platforme.

Kontakt

Client Director

Claus Leinøe

+45 22 62 41 01

LinkedIn