Spring til indhold

Rockwool

Faste følgesvende bliver digitale

Kunde

Fra fysiske lommebøger til en enkel webapplikation

Rockinfo er Rockwools nye content hub, der gør det nemt for Rockwool at opdatere og skabe indhold, der gør arbejdet for håndværkerne lettere ved lade dem navigere i et genkendeligt univers på deres mobiltelefon. Det betød et skrift fra fysiske lommebøger, der er dyre og svære at opdatere, til en enkel webapplikation, der kan distribueres ud i alle kanaler.

teaser
Udfordring

Rockwools lommebøger er guides, som dagligt bruges af projekterende ingeniører, arkitekter og håndværkere på diverse byggepladser. Har håndværkerne ikke den nyeste udgave og dermed de korrekte vejledninger til deres arbejde, kan beregninger og bygningskonstruktioner hurtigt blive forkerte.

Rockwool havde derfor brug for et sted, de kunne opdatere deres indhold, og distribuere ændringen direkte ud til brugerne. Indholdet skulle være genkendeligt for brugerne, så det specifikke format og designmæssig udtryk skulle respekteres i overgangen for trykt til digitalt medie. Ikke mindst skulle indholdet skal være enkelt at slå op og navigere i, så det let kunne tilgås på byggepladserne.

Løsning

Et enkelt content hub, som hurtigt kan opdateres og publicere indhold til flere forskellige kanaler.

Rockinfo er en digitalisering af lommebøgernes indhold. Digitaliseringen er udviklet med headless back-end teknologi samt en implementering af en hurtig front-end. Løsningen gør det nemt for Rockwool at lægge alt indhold ind i et backsystem og selv bestemme, hvordan indholdet skal vises for brugeren, om det skal vises i webbrowser, på et smartwatch eller i en app. Front-end løsningen, der lægges ovenpå, definerer og tilpasser Rockwools genkendelige identitet til den device, som brugeren ønsker at se indholdet på.

Desktop
Farvepalette
Farvepalette

Kontakt

Client Director & Partner

Anja Thrane

+45 26 83 46 26

LinkedIn