Spring til indhold

Saxo Bank

SaxoInvestor - for all investors

Saxo Bank

1500 nye investerer rejser ind i Saxo Banks digitale økosystem

Investeringer skal være for alle. Med investeringsplatformen SaxoInvestor vil Saxo Bank demokratisere investeringer og give kontrollen tilbage til de almindelige bankkunder som med fordel kan lære at investere en del af deres opsparing. Kampagnen startes i Danmark og ruller derefter ud i Singapore, UK og Frankrig.

Case Video
Resultater
Resultater
Digitale resultater
Digitale resultater

“SAXOINVESTOR HAR VIST EN VIRKELIG STÆRK PERFORMANCE PÅ ALLE PARAMETRE. KAMPAGNEN HAR BL.A. SAT NYE STANDARDER FOR HVORDAN MAN LAVER LÆNGERE EPISODEBÅRNE KREATIVER, SOM ER RELEVANTE FOR MÅLGRUPPEN. KAMPAGNEN HAR FORMÅET AT SKABE ENGAGEMENT, VÆRE ’TOP OF MIND’ OG IKKE MINDST SKABE LEADS HELE VEJEN IGENNEM FUNNEL.”

Google, København
Udfordring

Saxo Bank ønsker at demokratisere investeringer, og give kontrollen tilbage til kunderne. Investeringsplatformen SaxoInvestor gør det nemt og overskueligt at investere sine penge – både store og små beløb, direkte på telefon, tablet eller laptop.

Med SaxoInvestor, ønskede Saxo Bank at positionere sig over for et nyt segment; almindelige bankkunder, som med fordel kan lære at investere en del af deres opsparing. Faktisk viser det sig at aktive investorer i gennemsnit kan gå 4 år før på pension end folk der kun investerer passivt.

Men investering er noget meget komplekst og svært tilgængeligt for de fleste. Og Saxo Bank mest kendt for at betjene en meget professionel og velhavende målgruppe. Derfor var det essentielt, at kampagnen tydeliggjorde, at målgruppen let kunne komme i gang med at bruge platformen ligegyldigt, hvor mange penge eller investeringsviden, de havde med sig.

Indsigt

Det er en rejse at blive investor. Det er ikke en beslutning eller noget man tager natten over, selvom at SaxoInvestor har gjort det nemmere. Vi blev derfor nødt til at bygge en brugerrejse og tilhørende indhold, som kunne følge potentielle investorer fra første interesse og helt til første investering. Og verdens vigtigste investeringsråd fra manden himself – Warren Buffett – er, at man skal investere i områder man kender til. Det blev en ledetråd igennem hele kampagnen.

Løsning

INVEST IN WHAT YOU KNOW

Vi producerede mere end 600 stykker indhold, som alle blev gennemgået, justeret og godkendt af Google, YouTube, Facebook og Instagram for at sikre at vores indhold ville opnå maksimal effekt.

Vi teamede derfor op med 2 usædvanlige influencere, når det kommer til investering. Signe Wenneberg som er forgangskvinde indenfor bæredygtighed og Anders Breinholt som er bil-nørd. Signe og Anders blev sendt på en investeringsrejse, og igennem 6 webisodes gik de fra investerings-novicer til at præsentere deres egne portefølje for Saxo Banks investeringseksperter.

Vi udviklede en kampagne i 4 spor, som ledte kunderne igennem hele rejsen fra passiv til aktiv investor – og som var designet ind i hele Saxo Banks digitale økosystem:

Vi producerede mere end 600 stykker indhold, som alle blev gennemgået, justeret og godkendt af Google, YouTube, Facebook og Instagram for at sikre at vores indhold ville opnå maksimal effekt.

Vi teamede derfor op med 2 usædvanlige influencere, når det kommer til investering. Signe Wenneberg som er forgangskvinde indenfor bæredygtighed og Anders Breinholt som er bil-nørd. Signe og Anders blev sendt på en investeringsrejse, og igennem 6 webisodes gik de fra investerings-novicer til at præsentere deres egne portefølje for Saxo Banks investeringseksperter.

Dynamisk taktisk spor

Vi udviklede taktiske ads og bannere til digitale og sociale medier. Bannerne byggede på konkrete målrettede kontekster, scenarier og tidspunkter.

Saxo Bank

Kontakt

CCO & Partner

Ralf Lodberg

+45 25 57 21 25

LinkedIn