Spring til indhold

Zoo København

Pandaerne er landet i Zoo

Kampagne i anledning af at Zoo København får to nye beboere

Zoo

Panda-effekten

Pandaerne er verdens måske mest nuttede dyr med deres helt egen charme og personlighed. Det kombinerede vi med interessante facts, som både vækker nysgerrighed og skaber samtaler.    

Efter årelang forberedelse landede de to pandaer Xing Er og Mao Sun i Zoologisk Have i foråret 2019. Her stod yin-yan-drømmeanlægget tegnet af BIG klar til indflytning, og H. K. H. Kronprinsesse Mary bød pandaerne og havens gæster velkommen. Men hvordan giver man to verdensstjerner den velkomst og opmærksomhed, de fortjener? Og hvordan kan vi få panda-effekten til at vare ved i årerne, der kommer? 

ZOO

”Velkommen til pandaerne”

Kampagnen er en del af en større re-branding og transformationsproces for ZOO, som er på en ambitiøs rejse fra at være en Zoologisk Have til at blive en opdagelseshave for store og små. Med respekt for havens historie og kernefokus på dyr og naturbevarelse løfter ZOO i disse år niveauet på alt fra madudbud, leg og oplevelser til formidling og fascination af dyrenes verden. Vi er stolte over at være bureaupartner i transformationen og har bl.a. udviklet ny brandplatform og identitet samt en app, der lader ZOO-kortet flytte ind på mobilen.  

Stærk outdoor kommunikation

Formålet var at skabe opmærksomhed og nysgerrighed omkring pandaerne før og efter deres ankomst. Vi udarbejdede en grafisk identitet der tog udgangspunkt i pandaens ikoniske “farver”. I starten af kampagneperioden teasede vi med en 3D illustration af et panda øje med det ikoniske ZOO tårn der spejler sig i øjet. Senere da pandaerne ankom til ZOO fulde kampangen op af med en række outdor plakater der på en sjov og arrangerede måde fortalte om pandaernes særkende.

ZOO
Resultat

100.000 gæster i påsken

Siden lanceringen af kampagnen og de to pandaer er flyttet ind har ZOO København haft en stining i deres besøgende gæster. Derudover har ZOO haft væsentlig flere gæster som har købt årskort til haven i 2019.

På den første officielle åbningsdag efter pandaernes velkomst havde ZOO dobbelt så mange besøgende som normalt. Og i påsken besøgte mere end 100.000 gæster Zoologisk Have. 

Kontakt

Director

Mille Klink

+45 25 57 21 11

LinkedIn